"MiniCRM ne-a ajutat să creștem și partea de retenție. Am trecut de la 50% dezabonare, la aproape 25% dezabonare. Am început să devenim din ce în ce mai apropiați de donatori și s-a dezvoltat creșterea, și informarea comunității. Mi-e mult mai ușor să fac și să trimit un newsletter în CRM.”

Nadina Roman - Fundraising Manager, Fundația Metropolis

Nadina Roman - Fundraising Manager, Fundația Metropolis

A trebuit să ne luptăm efectiv cu niște Excel-uri îngrozitoare, în care nu puteam să ne punem tot ce trebuia.

Aveam nevoie de niște remindere: “Sună-l pe cutărică la ora X, că atunci vrea el”. Și bineînțeles că uitam. Adică am încercat inclusiv cu Google Calendar. Și la un moment dat arăta ca un buchet de mireasă, nu mai înțelegea nimeni nimic.

Lucram destul de greu să gestionez baze de date complexe în Excel, cu care să interacționez.

Adică nu doar să le stochez ci să le țin acolo în caz de orice. Ne-a fost foarte greu. Plus că ne era greu să lucrăm pe parte de retenție, în special cu donatori individuali.

La un moment dat, am zis că nu mai putem să facem asta și se simțea din ce în ce mai tare că e nevoie de automatizare.

Nu prea ai cum să faci în secolul XXI treabă bună fără automatizări și fără tot felul de îmbunătățiri informatice. Și așa a venit ideea CRM-ului.

Despre Fundația Metropolis

Fundația Metropolis este o organizație caritabilă, o fundație cu peste 20 de ani de experiență în asistența socială pentru copiii din medii defavorizate.

În ultimii 5 ani, organizația s-a extins în domeniul sănătății, axându-se pe renovarea și dotarea spitalelor publice, în special a secțiilor de pediatrie, precum și pe construirea unui spital de psihiatrie pediatrică în cadrul Spitalului de Psihiatrie Alexandru Obregia din București.

De asemenea, Fundația Metropolis gestionează cazuri individuale medicale complexe, oferind sprijin și transport pentru tratamente în țară sau în străinătate.

“Am primit tot sprijinul și am reușit să îl punem în funcțiune. Chiar astăzi am trimis un newsletter. Și funcționează extraordinar de bine. Adică ne-am și integrat procesatoarele de plată, suntem next level acum.”

Filtrare și soluții personalizate

La noi filtrarea e foarte importantă. Dar mai presus de asta, ne place faptul că e super customizabil. Fiecare CRM pare customizabil, dar e vorba de nevoi diferite pentru fiecare în parte. Și se customizează ușor.

S-a eficientizat timpul foarte tare și procesele de lucru, procedurile de lucru. Ne-a ajutat cumva să creștem și partea de retenție. Odată cu introducerea MiniCRM, am trecut de la... 50% dezabonare, la aproape 25% dezabonare. Am început să devenim din ce în ce mai apropiați de donatori. Și s-a eficientizat munca tuturor colegilor care au început să lucreze în CRM. Avem o evidență în îmbunătățirea fluxurilor de muncă.

Am observat că puteam să stocăm mai bine informațiile legate de proiecte. Pentru că era foarte ușor să intri în CRM, să deschizi ceva și să-i faci upload. Un contract de sponsorizare sau un contract cu un partener, de exemplu. Și să-l ai acolo pentru totdeauna. Când zic: “Unde-i contractul ăla?” în loc să mă duc să-l caut pe mail sau prin cine știe ce foldere, sau pe la contabilitate, realizez că-l găsesc în CRM, în cardul clientului sau partenerului respectiv.

Dezvoltarea companiei

Ne-a adus cu ușurință creșterea în multe arii ale muncii noastre. Și creșterea, și informarea comunității. Asta pentru că mi-e mult mai ușor să fac un newsletter în CRM. Trimitem newslettere aproape săptămânal și e foarte fain. Înainte încercam să fac un newsletter universal. Acum nu. Fac pentru fiecare categorie în parte. Ceva vreau să-i spun donatorului de SMS și altceva vreau să-i spun directorului de companie. Mă ajută foarte mult și că fac treaba asta cu cross-send. Dacă am o campanie prin SMS, e clar că modulului donatorilor de card sau al celor care direcționează din impozit, îi voi seta un call to action cu SMS. Și atunci pot să am o comunicare diferită cu fiecare categorie de donator.

Ceea ce deosebește MiniCRM față de alte CRM-uri e treaba cu suportul. Suportul în limba română și suportul imediat. Procesul de implementare fost foarte fain. Anya, cu care am și creat o legătură strânsă, e o minunăție de om. E la fel de drăguță pe cât e și tot sprijinul pe care mi l-a dat de fiecare dată. Și nu doar Anya, ci și Junior. El a participat și la workshop-uri și era tot timpul foarte fain și explica foarte bine. Din punct de vedere al echipei, jos pălăria.

MiniCRM a contribuit la eficientizarea celor peste 2000 de IMM-uri cu care colaborează.