“Nu poți crește fără CRM. Ești limitat de procedurile manuale, în loc să te gândești la produse noi, la cum să faci munca mai bine.”
Andy Sînpetrean (cofondator IT Factory)
Fiind IT-iști, la început făceam noi totul: website, reclame, bază date clienți etc. Dezvoltând noi mereu soluții interne custom, pierdeam mult timp și focus.
Ne-am gândit că ar fi mult mai bine să luăm un 3rd party pentru partea de CRM. Așa ne putem concentra pe dezvoltare și verticale noi.
Înainte, trebuia să luăm manual lista de cursanți și o puneam în alt soft separat, doar pentru trimiterea de SMS-uri. Cu mailurile, la fel: descărcam toată lista și o importam în Mailjet.
Acum avem formulare de înscriere sincronizate cu MiniCRM, care captează datele cursanților și le introduc direct în sistem, de unde putem administra și partea de comunicare în masă. Deci, fără zeci de exporturi și importuri.
În Excel era greu. Intrai și poate stricai filtrele pe care le făcuse altcineva înaintea ta.
Intenționam să trecem la Salesforce, când am aflat de MiniCRM. Diferența a făcut-o latura umană și partea de suport, pe care nu am mai întâlnit-o altundeva. Să vină cineva de la început și să te ajute să îți organizezi lucrurile cum vrei tu… e super.
Despre IT Factory
Hello IT Factory oferă cursuri acreditate în domeniul IT. Cei 3 asociați au început să testeze ideea unei companii în domeniu începând cu iunie 2020. Se deosebesc prin faptul că drumul lor nu se termină cu educația: IT Factory oferă suport cursanților în încercarea acestora de a găsi un loc de muncă în domeniu.
Lucrează exclusiv în format online și oferă garanția banilor înapoi. Diplomele sunt recunoscute național și internațional. Se bazează mult pe recomandările pe care le lasă foștii cursanți. Până acum nu au primit niciun review negativ. Se consideră o companie agile, care se reinventează rapid în funcție de context și feedback.
Pandemia nu i-a încetinit, chiar dimpotrivă. Oamenii căutau reconversie, posibilitatea de a lucra remote, dar și un salariu bun. Mai era și faptul că, lucrând remote, nu conta dacă erai vaccinat sau nu.
“Fiind modular, putem să facem ce vrem noi cu el. Nu a existat ceva ce să vrem să facem și să nu se poată face cu MiniCRM. De fiecare dată când am întrebat ceva, am primit răspuns rapid”
Automatizare cu MiniCRM
Cu MiniCRM am automatizat foarte multe flow-uri. Lunar, lucrăm cu peste 2000 de lead-uri. Se suprapun mai multe serii de lead-uri, poate chiar peste 10.000 de persoane cu care interacționăm în aceeași perioadă.
Nu le poți ține datele în Excel, așa cum făceam înainte. Trebuie ținut legătura cu ei, trebuie organizați, trebuie trimis un reminder înainte de webinarii și cursuri.
Cu MiniCRM, noi nu trebuie să mai lucrăm deloc manual la aceste aspecte. Avem stabilite o serie de secvențe de follow-up în sistem. De exemplu, dacă o persoană vrea să vină marți la un webinar gratuit, primește automat mail cu o zi înainte și SMS în ziua webinarului.
Înainte trebuia să luăm manual lista și o puneam în alt soft separat, doar pentru SMS-uri. Cu mailurile la fel. Descărcam toată lista și o încărcam în Mailjet. Acum avem formulare sincronizate cu MiniCRM, care captează datele și le introduc direct în sistem. Deci fără zeci de exporturi și importuri și fără intervenție manuală.
După webinar, mai trimitem încă un mail automat cu înregistrarea acestuia.
Avem următoarele module personalizate: Sales, Operațional, Financiar, Grupe, Examen Final. Fiecare din aceste module/carduri din sistem are pipeline-ul lui. Aici vedem tot istoricul și statusul fiecărui client în timp real: l-am sunat, n-a răspuns, a plătit, s-a retras etc.
Sprijin din partea echipei MiniCRM
Fiind modular, putem să facem ce vrem noi cu el. Nu a existat ceva ce să vrem să facem și să nu se poată face cu MiniCRM. De fiecare dată când am întrebat ceva (fie cu tichet, fie direct), am primit răspuns rapid. E o deschidere mare, o relație foarte bună cu oamenii de la MiniCRM, lucru care contează foarte mult.
Suportul uman face diferența. Poate ai găsi și altundeva funcționalitățile, dar MiniCRM înțelege nevoile noastre și ne-a ajutat cu soluții care să ne facă să fim eficienți. Întrerupem colaborarea doar dacă noi sau voi dăm faliment.
Ne ajută și la raportări foarte mult: câți oameni s-au înscris, câți au venit… Văd tot funnelul și toate micro-conversiile… Și CRM-ul ne ajută la fiecare pas să măsurăm performanța acțiunilor noastre. Și dacă le putem măsura, atunci le putem și îmbunătăți.
La început am simțit un pic de reticență la angajați. Dacă ai lucrat un an în Excel și vii cu un lucru nou, este un pic de rezistență/teamă. Dar, după câteva luni, toată echipa s-a obișnuit cu noul sistem de lucru.
„Doar tool-ul de email marketing ar costa cât tot CRM-ul. (...) E pur și simplu no-brainer să folosești MiniCRM. Altfel, am avea nevoie de un add-on pentru SMS, unul pentru email, pentru formulare, altul pentru baza de date etc.”
Costurile și randamentul MiniCRM
Nici nu știu cât plătesc pentru MiniCRM, dar nu e scump. Probabil recuperăm acești bani deja dintr-un client pe lună. Doar tool-ul de email marketing (Mailjet) ar costa cât tot CRM-ul, pentru că acolo, la fiecare 10000 de contacte în plus, factura crește. Aici, lista noastră de contacte crește mereu, dar factura rămâne la fel. Deci e pur și simplu no-brainer să folosești MiniCRM.
E ca un one-stop shop… All-in-one… Altfel, am avea nevoie de un add-on pentru SMS, unul pentru email, pentru formulare, pentru baza de date etc. Acum sunt toate într-un singur loc. Normal că e mult mai eficient.
MiniCRM ne ajută să fim productivi, nu doar ocupați. A facilitat creșterea cifrei de afaceri, indirect, pentru că ne-a oferit mult mai mult timp să putem lucra la proiecte.
Despre viitor
Mai avem un pic de dezvoltat la soluția noastră actuală și vom fi gata. Trebuie să mai generăm contractele automat și apoi o să fim perfect automatizați.
Mi-ar plăcea și o integrare cu un tool pentru semnături. Apoi chiar nu mai faci nimic. Totul e automatizat.
Și dacă pui totul pe pilot automat, poți începe lucruri noi. În sensul ăsta, visul nostru este să devenim antreprenori în serie.