Sincronizarea filtrelor cu foile de calcul Google

Sincronizarea unui filtru cu foile de calcul Google

După cum deja știi, filtrele sunt o unealtă foarte importantă în MiniCRM. Prin această funcționalitate, vei putea sincroniza rezultatele unui filtru din sistem cu o foaie de calcul Google (din Google Drive), unde vei putea crea rapoarte, dashboard-uri sau grafice pe baza acelor informații.

Primul pas este să creezi un filtru. Cu ajutorul vederii tabelare poți alege și ce informații dorești să fie exportate.

De pe butonul „Adaugă” poți alege din meniu câmpurile ce dorești să fie exportate.

Odată creat și salvat un filtru, butonul Exportă va fi activ. Din opțiunile respective va trebui să alegi <Sincronizează cu foile de calcul>.

În următorul ecran alege opțiunea de <Shared> pentru a obține linkul de sincronizare pentru acel filtru.

Copiază acel link și introdu-l în celulă 1A a unei foi de calcul din Google Drive.

Odată afișate datele în acel document vei putea deschide o nouă foaie de calcul unde să te folosești de formule pentru a crea un raport pe baza datelor din MiniCRM.

Nu modifică datele care se sincronizează cu foaia de calcul. Ele sunt doar o imagine și link-ul nu va mai funcționa. În cazul în care vrei să faci o modificare a unei informații dintr-un câmp, fă-o direct în MiniCR, iar aceasta se va actualiza și în foaia de calcul.

 

FOARTE IMPORTANT: În mod normal, Google actualizează datele aduse prin funcția =importdata în fiecare oră, în jurul orei fixe. Cu toate acestea, din motive care nu țin de noi, această actualizare automată nu funcționează de fiecare dată. Ca să te asiguri că ce ai în față sunt cele mai recente date, dă un refresh manual spreadsheet-ului de fiecare dată când vrei să îl consulți.