Integrarea cu Google Maps: Vizualizara pe hartă

Add-on-ul de Vizualizare pe hartă îți permite să preiei automat adresele clienților tăi din MiniCRM și, astfel, să-ți înjumătățești timpul de administrare a rutelor pe care urmează să le parcurgi atunci când ai zile de mers pe teren.

La baza acestuia, stă o integrare cu Google Maps, unde ai control suprem asupra a ce locații vrei să vizitezi, precum și ordinea acestora.

În articolul acesta, vei găsi următoarele informații:

  1. Ce trebuie să te asiguri că ai completat în MiniCRM, astfel încât Vizualizarea pe hartă să funcționeze exact așa cum te aștepți?
  2. Cum să-ți pregătești rutele, și să ți le trimiți pe mobil, cu ajutorul acestui add-on? Un tur pas cu pas.
  3. Informații pe care e bine să le știi înainte să cumperi Vizualizarea pe hartă

Ce trebuie să te asiguri că ai completat în MiniCRM, astfel încât Vizualizarea pe hartă să funcționeze exact așa cum te aștepți?

După cum îți spuneam și mai sus, funcționalitatea de Vizualizare pe hartă are la bază o integrare cu Google Maps.

Acest lucru înseamnă că, pentru a primi coordonate cât mai exacte, trebuie să te asiguri că, până acum, ai completat adresele clienților tăi în mod consecvent, cu toate datele de care ai nevoie.

Fără această informație, Google Maps nu îți va putea găsi clienții pe hartă.

Mai jos, găsești un mini-ghid prin care să verifici acest aspect în masă, și să faci eficient modificările, acolo unde e cazul.

Unde poți completa adresele clienților?

Pentru clienții B2B, unde adresa de interes pentru tine e un sediu central, poți completa această informație din zona cardului de oportunitate. Îndreaptă-ți atenția către numele companiei din dreapta sus și mută cursorul în zona acestuia. Vei vedea că ți-a apărut iconița unui creionaș, pe care va trebui să dai click.

În formularul care ți se va deschide, dă puțin scroll în jos până găsești zona de „Adresă”.

Aici, îți recomandăm să completezi câmpurile cu cât mai multă exactitate, astfel încât localizarea pe hartă să fie cât mai precisă.

Pentru clienții B2C, vei găsi exact aceleași câmpuri de adresă, dar asociate creionașului din dreptul persoanei principale de contact.

ATENȚIE: Poți asocia câte o adresă fiecăruia dintre contactele tale. Cu toate acestea, variabilele de Adresă, pe care Vizualizarea pe hartă le folosește, au la bază doar informațiile prezente în zona companiei și în zona persoanei principale de contact.

Cum poți verifica și edita în masă adresele clienților tăi?

Pentru început, creează un filtru de verificare din produsul în care îți gestionezi clienții cărora vrei să le faci vizite.
Din zona de condiții de filtrare care ți-a apărut, intră în categoria de Adresă și selectează acele câmpuri de care știi că ar trebui să fie completate.
Din nou, îți recomandăm cu căldură să te folosești de cât mai multe câmpuri.
Pentru a vizualiza în masă pe toți acei clienți care au aceste informații completate corespunzător, selectează condiția „Toate sunt setate”.
Iar pentru a-i vedea pe acei clienți la care trebuie să faci niște corecturi, astfel încât Vizualizarea pe hartă să ți afișeze, îți recomandăm aceleași condiții, însă cu opțiunea „niciunul nu este setat”:
Vei vedea că, de data aceasta, am folosit condițiile opționale. Cu ajutorul acestora, ți se vor aduce în față toți acei clienți cărora le lipsește cel puțin una dintre coordonate.
Din vederea tabelară, selectează exact aceleași câmpuri ca mai sus, pentru a vizualiza ce, concret, trebuie completat la fiecare…
…și, de aici, începe procedura unui import de actualizare în masă!!
IMPORTANT: Câmpurile selectate de noi mai sus au caracter informativ și servesc doar ca exemplu. Tu poți alege orice alte câmpuri sunt relevante pentru tine – de exemplu, Responsabilul.

Bine de știut:

– Ce câmpuri sunt absolut obligatorii, astfel încât Google să preia adresa în mod corect?
Îți recomandăm să te asiguri că toți colegii tăi completează câmpurile de Județ, Oraș, Cod Poștal și Adresă (unde trebuie să treacă strada și numărul).

– Există vreun mod standard de a completa câmpurile de tip text (codul poștal, numele orașului, strada și numărul etc.)?
Cuvintele cheie după care Google caută adrese sunt numele de străzi, respectiv cele ale reperelor. De exemplu, în sintagma „Strada Arieșului”, cuvântul cheie o să fie „Arieșului”. În mod similar, în sintagma „clădirea World Business Center”, va fi localizată prin „World Business Center”. În consecință, nefolosirea de diacritice ori prescurtările de genul „Str.” nu or să influențeze rezultatul final.

Cu toate acestea, numele de orașe trebuie scrise complet. Poți scrie „iasi”, „Iasi”, „iași”, „Iași”, însă evită prescurtările de genul „IS”.

– Ce se întâmplă dacă o adresă este completată incorect sau incomplet?
Aceasta va fi în continuare preluată de Google Maps, dar fi localizată în mod total greșit.

Cum să-ți pregătești rutele, și să ți le trimiți pe mobil, cu ajutorul acestui add-on? Un tur pas cu pas.

Pentru început, gândește-te care sunt acei clienți pe care urmează să-i vizitezi, și creeaza un filtru.

Asigură-te că, pe lângă condițiile de filtrare care segmenteză baza de date conform itinerariului planificat de tine (ex: clienți din Cluj/clienți cu următoarea vizită planificată într-o anumită dată etc.), filtrul tău conține și câteva condiții de verificare a adresei, precum în imaginea de mai jos.

Odată cu introducerea add-on-ului de Vizualizare pe hartă în abonament, vei observa că ți s-a adăugat un nou tip de vedere a filtrelor, pe lângă vederea liniară și cea tabelară:

Dacă dai click pe acest nou tip de vedere, ți se va deschide un tab nou, de Google Maps, în care vei vedea toate locațiile clienților tăi astfel:

Pentru a-ți pregăti itinerariul, click pe pin-ul fiecărei locații pe care vrei să o adaugi, apoi pe butonul albastru „Adaugați o oprire”. Ordinea opririlor nu contează în acest pas, întrucât ea se va stabili în următorul ecran.

Poți chiar deschide cardul de oportunitate din MiniCRM al oricărei locații, dând click pe hyperlink-ul din partea de sus:

Finalmente, când ai terminat de adăugat locațiile pe care vrei să le vizitezi, dă click pe „Planificarea rutei”, de unde vei putea să planifici și ordinea locațiilor pe care ți-o dorești, cu drag & drop.

Ce să faci dacă planifici ruta pentru altcineva?
În circumstanțele în care trebuie ca doar să pregătești locațiile la care unul dintre colegii tăi trebuie să ajungă, poți ajusta filtrul ca atare – de exemplu, să adaugi drept condiție Responsabilul. Odate adăugate locațiile, rămâne ca doar să trimiți ecranul final de mai sus (link-ul din Google Maps) către colegul care trebuie să parcurgă ruta. Aceasta îi va fi accesibilă oricând, de pe orice device conectat la internet și cu aplicația Google Maps instalată. Și-apoi, poți repeta procedura și pentru restul colegilor meniți să plece la drum. Pe harta generată de tine, ei își vor putea ordona locațiile după bunul plac, și vor putea vedea distanța și timpul de drum aproximativ, estimate de Google Maps.

Informații pe care e bine să le știi înainte să cumperi Vizualizarea pe hartă

Add-on-ul de Vizualizare pe hartă nu este intenționat a fi un instrument de tracking, ori de planificare complexă a unor rute.

Iată cele mai importante lucruri pe care trebuie să le știi în acest sens:

  1. Vizualizarea pe hartă nu calculează, în mod automat, cea mai bună rută, dar îți oferă ție flexibilitatea de a-ți alege singur ordinea vizitelor. Astfel, dacă un client are nevoie să amâne întâlnirea cu tine, poți repoziționa stația la locația lui oricum ai nevoie în intinerariul tău.
  2. Vizualizarea pe hartă nu îți indică poziția ta exactă pe drum, în timp real, combustibilul consumat, ori alte metrice și coordonate. Scopul său este de a-ți servi drept o unealtă de orientare, nu de tracking.
  3. Maximul de destinații pe care le poți vizita într-o singură rută este de 10 destinații. Aceasta este o limitare din partea Google.
  4. Maximul de locații pe care le poți vizualiza pe hartă în ansamblu, atunci când planifici ruta, este de 25 de locații. Cu alte cuvinte, poți vizualiza doar o singură pagină de rezultate din cadrul unui filtru. Și, după cum îți spuneam și la punctul 3 de mai sus, din acestea 25 de locații, poți alege doar 10 destinații per rută.
  5.  Nu poți crea o rută din aplicația mobilă, întrucât pe mobil poți accesa doar vederea listată a filtrelor deja existente în sistemul tău.