Formulare în produsele care gestionează stocul
1.) Construcția documentului-șablon
Primul pas este să construiești documentul-șablon pe baza căruia se vor genera toate celelalte documente (indiferent că este vorba despre o factură, factură proformă, ofertă sau alt document).
Pentru aceasta, creează un document nou (factură, ofertă, comandă, etc.) și adaugă pe acel document articolele care vor apărea pe documentul clientului. Acest document (care va sta la baza celorlalte) va trebui să îl lași în statul „De emis” (adică să nu emiți documentul – documentele emise nu pot sta la baza altor documente).
2.) Construcția și setarea formularului
După ce ai creat documentul-șablon va trebui să construiești și formularul care va fi inserat pe site. În acest formular poți adăuga orice câmpuri ai nevoie însă sunt câteva câmpuri obligatoriu de adăugat pentru cazul în care dorești ca, în urma completării formularului, să se genereze automat o factură (sau factură proformă) care ulterior să o trimiți persoanei care a completat datele.
Astfel, dacă ai nevoie să generezi o factură sau o factură proformă, este necesar să ai câmpuri de adresă pe formular (adresă, oraș, județ, țară).
După setarea câmpurilor, va fi nevoie să alegi documentul-șablon pe baza căruia se va genera documentul clientului tău.
Apoi vei putea seta și statusul cardului generat după completarea informațiilor.
Astfel, vei putea păstra același status pentru card (de regulă, „De emis” dar poate diferi în produsele care permit modificarea statusurilor – oferte, avize, etc.). Poți alege statusul „De emis” sau poate chiar direct „Emis”. Aceasta va însemna faptul că după ce clientul completează informațiile și apasă butonul de trimitere a datelor, în mod automat sistemul emite documentul setat (factură, factură proformă, comandă, etc.).
Folosind această opțiune fel vei putea trimite direct clientului un email care conține documentul emis.
Pentru aceasta este nevoie ca pe formular, în zona „Email de confirmare” să setezi un șablon care, prin variabile să preia link-ul documentului generat. Astfel, imediat după completarea datelor, clientul tău va primi email cu documentul generat, poate face plata (de exemplu) și apoi să expediezi comanda.