Filtre
Urmărește cursul video dedicat filtrelor aici!
Rezumat
Filtrele oferă posibilitatea de a segmenta baza de date în funcție de anumite criterii. Printre aceste criterii, se regăsesc inclusiv câmpurile pe care le-ai adăugat în sistemul tău – în cadrul profilului oportunității, dar nu numai.
Crearea unui filtru
Pentru a crea un filtru:
1.) Click pe numele produsului în care dorești să creezi filtrul (ex: Vânzări, Clienți, Service etc.)
2.) Click pe butonul Filtru (colțul din dreapta sus al paginii)
3.) Selectează opțiune Adaugă filtru din meniul apărut
4.) Click pe butonul pentru a adăuga noi condiții filtrului tău.
5.) Click pe numele condiției pe care dorești să o folosești în filtrul tău
În fereastra care apare vei găsi categoriile în stânga și câmpurile din acele categorii în partea dreaptă.
6.) După ce ai dat click pe câmpul dorit, fereastra de mai sus dispare și condiția selectată de tine este automat adăugată în lista de condiții ale filtrului.
7.) Poți modifica condiția selectată prin click pe săgeată în jos din dreapta câmpului.
Vei vedea că majoritatea câmpurilor pe care le poți alege au o serie de opțiuni foarte intuitive, identice cu valorile pe care le poți completa în acestea pe cardul de oportunitate.
Totuși, câmpurile de tip dată au ca și opțiuni de selecție o serie de condiții ceva mai specifice:
- Pe data de – va filtra în funcție de o anumită dată specifică (ex: Toate ofertele trimise la data de marți, 17 Septembrie 2024)
- Exclude data de – va afișa orice alte date în afara celei specificate (ex: Toate ofertele trimise, mai puțin cele de pe marți,17 Septembrie 2024.)
- Mai devreme decât – va afișa datele anterioare datei specificate de tine (ex: Toate ofertele trimise mai devreme de marți, 17 Septembrie 2024.)
- Mai târziu decât – va afișa datele ulterioare datei specificate (ex: Toate ofertele trimise după marți, 17 Septembrie 2024.)
- În aceeași zi sau mai devreme decât – va afișa datele până la cel mult data specificată (ex: Toate ofertele trimise până la data de marți, 17 Septembrie 2024, inclusiv.)
- În aceeași zi sau mai târziu decât – va afișa datele pornind de la data specificată (ex: Toate ofertele trimise, începând cu marți, 17 Septembrie 2024, inclusiv.)
- De pe X până pe Y – îți permite să specifici un interval de date în funcție de care vrei să filtrezi cardurile tale (ex: Toate ofertele trimise în intervalul marți, 17 Septembrie 2024 – vineri, 20 Septembrie 2024.)
- De la X la Y zile – îți permite să specifici numărul de zile înainte și după data curentă (ex: -10 și 2 înseamnă 10 zile înaintea datei de astăzi și 2 zile după data de astăzi – sistemul va returna un interval de 12 zile în total. Concret, dacă azi este marți, 17 Septembrie 2024, intervalul selectat va fi sâmbătă, 7 Septembrie 2024 – joi, 19 Septembrie 2024).
- Cu exact X zile după – îți permite să specifici numărul de zile de după data curentă (ex: Astăzi este marți, 17 Septembrie 2024, și vrei să vezi toate contractele care expiră în fix 30 de zile fără să te uiți în calendar. Selectează câmpul „Data expirării contractului” în cadrul filtrului, setează condiția „Cu exact X înainte”, și completează valoare 30. Rezultatele returnate de sistem vor fi acele carduri unde la „Data expirării contractului” apare data de joi, 17 Octombrie 2024).
- Cu exact X zile înainte – îți permite să filtrezi cardurile în funcție de numărul de zile trecute de la o anumită dată (de exemplu, vrei să filtrezi cardurile cărora acum 2 zile li s-a trimis oferta).
- Cu minim X zile înainte – La fel ca mai devreme, această condiție îți va returna acele carduri a căror dată din câmpul selectat de tine figurează într-un anumit interval în raport cu data de azi. (ex: Astăzi e marți, 17 Septembrie 2024, și vrei să îți vezi clienții care cumpără de la tine de cel puțin 30 de zile. Acest lucru înseamnă că nu o să vrei să vezi clienții aduși în ultimele 30 de zile, întrucât aceștia nu au fost încă loializați. În cadrul condiției de tip dată, va trebui să selectezi Cu minim 30 zile înainte. Astfel, filtrul va fi dinamic, și îți va arăta mereu pe acei clienți care ajung la mark-ul de 30 de zile cu tine.)
- Cu minim X zile după – Această condiție vine în completarea celei mai de sus și îți va aduce în față acele carduri a căror dată figurează cu X zile după data curentă. (ex: Vrei să vezi pe acei clienți a căror dată așteptată de închidere a vânzării depășește un anumit termen de zile. Astfel, poți interveni în timp util, speicific la clienții respectivi.)
- Cu maxim X zile înainte – Condiția aceasta îți arată acțiunile care au avut loc recent (ex: Dacă dorești să vezi ofertele trimise în ultimele 7 zile, tot ce trebuie să faci este să selectezi această condiție pentru câmpul de Data trimiterii ofertei și să îl completezi cu valoarea 7.)
- Cu maxim X zile după – O expresie care ar sublinia înțelesul acestei condiții ar fi „De azi într-o zi/trei zile/o săptămână/o lună/un an/etc.. (ex: Folosește această condiție ca să ai vizibilitate asupra tuturor facturilor de plătit în următoarea săptămână.)
- Este completat / Nu este completat – Apare vreo valoare în acel câmp?
8.) Click pe butonul Salvează pentru a da un nume filtrului tău.
După ce ai denumit și salvat filtrul, îl poți oricând edita
Filtre rapide
Poți filtra rapid filtrele deja create de tine pe baza unor categorii predefinite
Filtre favorite
MiniCRM îți permite să setezi anumite filtre ca și filtre favorite, ca mai apoi să le poți accesa rapid, din Vederea de azi.
Pentru a marca un filtru ca și filtru favorit, este nevoie să dai click pe steluța din stânga numelui:
Dupa ce ai marcat filtrul ca și filtru favorit, il vei putea accesa rapid din Vederea de azi:
Exemplu de filtru MiniCRM
Pentru mai multe exemple de filtre pe care le poți construi în MiniCRM consultă pagina dedicată.
În filtrul de mai sus, avem setate două condiții:
- Status – în care am ales statusurile în care s-ar putea afla un lead cu care discutăm la momentul actual
- Termenul pentru sarcina viitoare – la care am ales opțiunea nu este completat
Cu alte cuvinte, cu acest filtru vom obține oportunitățile în curs de vânzare și care nu au nici o sarcină viitoare setată.
Utilizări ale filtrelor
O dată ce ai creat un filtru, pe lângă segmentarea bazei de date, aceste pot fi utilizate în diverse moduri și în combinație cu diverse alte funcționalități din MiniCRM.
Filtre segment
Filtrele segment îți permit filtrarea pe baza informațiilor din mai multe produse. De exemplu: carduri de client în produsul „Clienți” care au carduri de factură intr-un status neplătit in produsul „Facturare”. Citește mai multe pe pagina dedicată.
Vederea Kanban
Acest tip de filtre îți permit să vizualizezi cardurile tale sub forma unei vederi Kanban în care poți configura coloanele și câmpurile pe care le vezi. Citește mai multe pe pagina dedicată.
Vederea tabelară a unui filtru
Sistemul îți permite să îți stabilești ce coloane vrei să vizualizezi într-un filtru prin vederea tabelară. Detalii legate de modul de activare găsești pe pagina dedicată acestui subiect.
Vederea pe harta a contactelor
Această funcționalitate îți permite să vizualizezi pe hartă contactele ce fac parte dintr-un filtru. Mai mult, poți pe baza acestei hărți să îți generezi o rută prin intermediul Google Maps. Află mai multe pe pagina dedicată.
Vederea Swimlane în Managementul Proiectelor
Vederea de tip Swimlane este disponibilă doar în produsul „Managementul Proiectelor”. Aceasta îți permite să poți vizualiza în paralel mai multe proiecte.
Poți închide și deschide afișarea sarcinilor pe proiectele afișate cu ajutorul săgeții din stânga, de lângă numele fiecărui proiect.
Trimiterea unui e-mail sau SMS in masă
După ce ți-ai segmentat baza de date cu ajutorul unui filtru, poți să trimiți contactelor listate fie un e-mail fie un sms în masă. Află mai multe despre campaniile de e-mail și sms din MiniCRM pe pagina dedicată.
Export de date în format Excel
Poți exporta datele dintr-un filtru salvat într-un tabel Excel (xlsx). Citește mai multe despre exportul de date pe pagina dedicată.
Sincronizarea datelor dintr-un filtru
Poți sincroniza datele dintr-un filtru în Google Sheets astfel încât să îți poți construi rapoarte specifice în Google Sheets. Poți găsi mai multe detalii pe pagina dedicată acestui subiect.
Obiective
În fiecare produs, cu ajutorul filtrelor, ai ocazia să stabilești obiective pentru utilizatori și, în acest sens, să decideți împreună ce rezultate trebuie să aduceți împreună, de-a lungul unei săptămâni. Află mai multe despre obiective pe pagina dedicată.