Cele mai bune softuri CRM pentru 2024. Ce să alegi pentru firma ta?

Soluții CRM de pe piața internațională

În general, vorbim aici despre soluții foarte populare, dar care, din cauza bazei foarte mari de clienți, nu pot oferi un customer support foarte eficient. În plus, de regulă acest suport nu este în limba română.

1. Salesforce

Unul dintre liderii la nivel global pe piața CRM, însă principalul lor dezavantaj este prețul. Doar pentru funcția de Sales, cu lead management și automatizarea fluxurilor de lucru, prețul per utilizator / lună este minim $165. În plus, există destule critici legate de calitatea serviciului suport.

Salesforce este excelent pentru organizațiile care au foarte mulți clienți. Scoate informații foarte rapid dintr-o varietate de resurse și îți oferă actualizări permanente. Are multe notificări prin care te asiguri că îți poți stabili întâlnirile cu clienți fără greșeli și chiar te poate sfătui în puncte cheie ale discuției cu aceștia.

John Chavez, iBASEt (sursa: trustradius.com)

Instrument uriaș, cu setup și costuri de mentenanță uriașe. Nu este pentru organizațiile mici.

Darrel Raynor, Austin IIBA Chapter (sursa: trustradius.com)

Salesforce a fost total de nefolosit în compania noastră, este extrem de scump, serviciul clienți e groaznic (…) E foarte greoi și inflexibil.

Jessica Berry, Fox Modular (sursa: trustradius.com)

2. HubSpot CRM

Mult mai prietenos și accesibil decât Salesforce, Hubspot oferă chiar și câteva mici funcționalități gratis. Dacă aveți nevoie doar de CRM cu opțiuni de bază, s-ar putea să vă descurcați cu varianta Starter la €30 / lună (2 utilizatori), dar de aici, orice opțiune suplimentară va costa. Varianta Professional ajunge la €1757 / lună.

Principala problemă a Hubspot este că nu prea oferă multe opțiuni în afară de marketing, customer service și sales. Unii clienți se plâng și de template-urile pentru email, care “arată întotdeauna ciudat pentru destinatari”.

Hubspot este sistemul nostru principal pentru înregistrare de contacte, oportunități și clienți. (…) Rapoartele de activitate și performanță sunt excepționale. Integrarea cu alte platforme software face ca adăugarea de noi funcționalități să fie ușoară. (…) Abilitatea de a începe comunicarea, de a urmări reacțiile și de a declanșa automatizări sunt grozave.

Eric Pratt, Revenue River (sursa: trustradius.com)

Rezolvă o parte din problemele noastre, dar nu toate. (…) Nu este integrat cu mesaje text, așa că trebuie să le introducem manual. (…) Nu totul poate fi automatizat și unele automatizări sunt greoaie. De exemplu, pentru a trimite o secvență de emailuri, ia cel puțin 30 de minute pentru a fi setată, înainte de a-i da drumul, și nu merge decât pentru un anumit număr de contacte o dată. Asta consumă mult timp.

Consultant vânzări la o companie de management educațional (sursa: trustradius.com)

3. Monday.com

Probabil ai văzut unele reclame la acest soft. Are o interfață atractivă și este ușor de folosit, dar este relativ limitat pe partea de CRM. Este mai mult un instrument pentru project management. 

Prețurile variază mult în funcție de funcționalitățile dorite (de la $9 la $19 / utilizator / lună la pachetele pre-determinate), dar dacă ai nevoie de ceva în plus, prețul poate crește foarte mult.

Aveam nevoie de ceva frumos și ușor de folosit.(…) A rezolvat problemele noastre de project management, dar trebuie să plătești în plus pentru a obține funcționalități suplimentare. (…) Îl văd ca o versiune frumoasă de Google Sheets.

Brian Chungs, Alabaster Co (sursa: trustradius.com)

Platformă simplă, ușor de folosit, rapid de făcut setările, dar funcționalități limitate.

Director vânzări la o companie IT (sursa: trustradius.com)

4. Zoho CRM

Zoho este cu siguranță un instrument cu mult mai multe opțiuni (automatizare sales, management procese, automatizare marketing, SMS, email, chat, analytics etc.) decât Monday.com sau Hubspot CRM, dar apar și aici două critici recurente din partea utilizatorilor:

  • prețul prea mare (între €20 și €65 / utilizator / lună). Nota noastră: totuși, majoritatea funcționalităților cele mai populare sunt disponibile deja la pachetul de €35 / utilizator / lună.
  • lipsa unui customer support receptiv

Zoho CRM nu este potrivit pentru nicio companie, după părerea mea. Există tool-uri mult mai bune, care costă mult mai puțin, au support mai bun, implementare și aproape orice altceva.

Max Pollak, Atlantic Cruising Yachts (sursa: trustradius.com)

5. Pipedrive

Pipedrive este un sistem preferat de mulți utilizatori datorită versatilității sale. Acesta poate fi adaptat la nevoile specifice ale echipelor și softul este apreciat pentru soluțiile de management al pipeline-ului pe care le oferă. 

Pe de altă parte, minusurile Pipedrive sunt percepute ca fiind:

  • raportările și automatizările, care nu sunt suficient de avansate pentru nevoile unora
  • sistemul drag-and-drop din managementul “deal”-urilor poate deveni foarte repede copleșitor din punct de vedere vizual, când sunt mai multe oportunități în pipeline
  • nici prețul nu este mic, acesta crescând în funcție de volumul de lucru. De exemplu, pachetul Professional, la €59.90 per utilizator / lună este limitat la 60 de automatizări și 150 de rapoarte. Iar echipa de suport prin telefon este disponibilă abia la pachetul Power, la €74.90 per utilizator / lună

Plusuri: Funnel-ul oferă vizibilitate fantastică, plus e ușor să tragi oportunitățile de la o etapă la alta (n.n. – cu drag & drop). Integrarea cu emailul colectează toată comunicarea relevantă. Integrarea cu PandaDoc, pe care o folosim foarte mult, pentru a păstra evidența documentelor pe care le trimitem și care au fost semnate.

Minusuri: Erori la email-uri, care rămân uneori blocate în Outbox. Când logăm activități, sare automat pe statusul “busy”(…) motiv pentru care uneori blocăm locuri în calendar aiurea.

Weronika Oesterreicher, Key Search (sursa: trustradius.com)

MiniCRM: Soluție CRM de pe piața românească

Alegerea unei soluții CRM de pe piața românească te scutește de multe dintre problemele de mai sus. Vei avea o echipă de suport în limba română care va răspunde mult mai rapid la solicitări, pentru că CRM-urile românești au mai puțini clienți de manageriat.

De ce MiniCRM România?

1. Sistem all-in-one

Doar tool-ul de email marketing ar costa cât tot CRM-ul. (…) E pur și simplu no-brainer să folosești MiniCRM. Altfel, am avea nevoie de un add-on pentru SMS, unul pentru email, pentru formulare, altul pentru baza de date etc.

Andy Sînpetrean, IT Factory

O firmă obișnuită poate ajunge să folosească softuri diferite pentru:

  • facturare
  • project management
  • CRM (bază date clienți)
  • trimitere email în masă
  • pipeline vânzări
  • customer support
  • management HR
  • event planning

etc.

MiniCRM le poate înlocui cu succes pe toate acestea, plus alte procese de lucru personalizate. Sistemul este adaptabil la aproape orice nevoi. Practic poți alege dintr-un număr nelimitat de combinații de funcționalități și opțiuni. Iată o listă (departe de a fi completă):

  • Pipeline
  • Task management
  • Notificări automate
  • Istoric client
  • Formulare
  • Filtre
  • Șabloane
  • Automatizări (secvențe de follow-up)
  • Planificator de întâlniri
  • Modul management de proiect
  • Integrare cu campanii Facebook (Facebook Lead Ads Connector)
  • Email și SMS în masă
  • Emitere facturi / proforme / facturi recurente
  • Integrare cu Smartbill
  • Integrare cu RO e-factura
  • Emitere oferte
  • Import de articole și/sau servicii în masă
  • Integrare WooCommerce
  • Emitere comenzi
  • Business Intelligence
  • Rapoarte vânzări
  • Rapoarte activitate
  • Helpdesk
  • Integrare cu Whatsapp
  • Integrare cu eJobs și BestJobs (pentru managementul HR)
  • Sincronizare cu calendarul
  • Sincronizare cu agenda telefonică

2. Echipă de suport de excepție, în limba română

În 2022, feedback-ul primit de echipa helpdesk MiniCRM România a fost 96.7% pozitiv. În plus, spre deosebire de competitorii săi internaționali, MiniCRM nu vinde doar un soft CRM foarte bun, ci și serviciile unei întregi echipe, care evaluează împreună cu tine nevoile afacerii și propune cele mai bune soluții de optimizare.

MiniCRM lucrează cu 2100 clienți (date valabile în 23.01.2024) din România și Ungaria, de care se ocupă îndeaproape.

Am fost foarte mulţumit atât de vânzare în sine, cât şi de inducţie. Consultanţii mi-au răspuns la orice întrebare şi m-au ajutat să înţeleg cum funcţionează sistemul şi cum îl pot aplica în compania mea.

Claudiu Jijie, Carttitude

3. Fără limite puse pe volumul activității

Spre deosebire de CRM-uri ca Pipedrive, în MiniCRM nu există limitări pe volumul de activitate. Dacă ai optat să incluzi automatizări în MiniCRM, vei putea folosi câte automatizări dorești. Dacă vrei să trimiți email-uri în masă, poți să trimiți câte dorești. Ș.a.m.d.

4. Training gratuit

Acces la sute de cursuri, webinarii business, tutoriale video. Trainerii noștri vor ca tu să obții maxim de beneficii de pe urma sistemului CRM.

5. Soluții CRM pe domenii de activitate

MiniCRM lucrează la configurări “out-of-the-box” cu module și câmpuri specifice pentru diverse domenii. Câteva disponibile deja:

  • Firme de contabilitate
  • Firme panouri solare
  • Firme consultanță proiecte europene

6. Preț personalizat, în funcție de module

Plătești doar funcționalitățile și add-on-urile de care ai nevoie. MiniCRM nu lucrează cu pachete de preț predeterminate, ci face o ofertă personalizată, în funcție de nevoi. În orice caz, chiar și combinațiile mai complexe sunt mult sub prețurile Salesforce sau Pipedrive.