Utilizarea softurilor CRM pentru firme de instalații și service
Publicat: 2022. 11. 18.
/
Firmele de instalații și service se confruntă nu doar cu provocări tehnice, ci și cu probleme logistice și de management al clienților. Dacă lipsește organizarea muncii și gestionarea corectă a timpului echipei de instalații, rezultatele sunt că uiți de clienți, pierzi timp, nu mai știi în ce stadiu se află o lucrare, nu obții venituri suplimentare din operațiuni de service, dai aceleași informații de zeci de ori, în loc să automatizezi toată comunicarea etc.
Din acest motiv, utilizarea unui soft CRM în domeniul instalațiilor poate face diferența între reușită și succes.
Care sunt provocările firmelor de instalații…
…și cum le rezolvă un soft CRM.
Managementul firmei de instalații presupune câteva provocări specifice:
Gestionarea programului echipei de instalatori (1). Deoarece echipele se deplasează în teren, se pierde mult timp prețios. Pentru a nu pierde și mai mult, este important ca în momentul vizitei: clientul să te poată primi în locație la ora stabilită, să nu mai fie necesare drumuri suplimentare pentru a mai procura materiale suplimentare, membrul echipei să aibă toate datele lucrării într-un sistem standardizat. Un soft CRM trimite notificări automate clientului și instalatorului din teren, dar și centralizează în timp real datele despre client/lucrare.
Gestionarea activității de service (2). În cazul aparatelor de aer condiționat, a centralelor termice, a sistemelor fotovoltaice, vorbim despre lucrări care necesită operațiuni de service periodice. Atunci când firma are zeci sau sute de clienți, este dificil de păstrat o agendă cu datele inspecțiilor tehnice periodice și când expiră acestea. Un CRM poate păstra aceste date și trimite notificări periodice când se apropie termenele.
Controlul productivității și costurilor (3). Sarcinile de lucru se salvează în sistem, astfel încât, cu un soft CRM pentru echipe de instalații, se poate ușor verifica numărul de proiecte închise per echipă și per individ. În privința costurilor, și acestea se pot verifica în sistem și se poate genera un raport automat.
Documentația despre echipamente și/sau lucrare (4). De multe ori se poate pierde timp considerabil doar pentru a găsi un simplu document de natură tehnică. Firmele folosesc Google Drive deseori, dar chiar și așa, unele fișe tehnice pot fi adânc îngropate în structura de fișiere din Drive. Cu un soft CRM, toată informația relevantă pentru un proiect este atașată la acesta și accesibilă la un singur click.
Sisteme CRM pentru firmele de panouri solare
Față de celelalte firme de instalații, managementul clienților firmelor de panouri solare aduce câteva probleme în plus. MiniCRM a luat în calcul procedurile standard ale firmelor din acest sector și a definit câmpuri și module specifice pentru aceștia.
Pentru că mentenanța se face deseori cu (1) subcontractori, este nevoie de supervizarea activității acestora. În MiniCRM, vânzările, montajul, mentenanța și partenerii sunt în același sistem. Există un modul de parteneri predefinit, conectat cu toate celelalte detalii despre clienți. Vei știi mereu ce subcontractant a lucrat unde și când.
Partea de (2) conectare la Electrica a clienților. Sunt necesare o serie de documente și avize specifice pentru acest lucru. MiniCRM a definit câmpuri specifice pentru fiecare dintre acești pași, de la secțiunea de încărcare a pozei cu tabloul electric, până la contractul cu Electrica.
Instalarea de panouri solare din fonduri europene (3). Pentru că mulți beneficiari apelează la diverse surse de finanțare nerambursabilă, viața firmei care oferă instalarea se complică. Pe de o parte, perioada dintre cererea de ofertă și momentul instalării poate fi foarte lungă. După un an, cine va mai ține minte să facă follow up cu clienții, fără un CRM?
În MiniCRM, datele sunt păstrate în siguranță și se poate seta un follow up și la ani de zile distanță, iar informația nu se pierde. În plus, MiniCRM a definit și câmpuri specifice pentru etapele în care se poate afla un proiect din finanțare europeană, astfel încât să poți urmări întregul parcurs al clienților prin acest proces. Vei știi și când au nevoie de un document de la tine pentru dosarul lor și vei putea gestiona totul rapid, automatizat.
MiniCRM: un soft de management al clienților adaptat la nevoile firmelor de instalații
MiniCRM oferă următoarele module și opțiuni firmelor care îl folosesc:
Managementul clienților. Vei putea gestiona mai mulți clienți cu același număr de angajați.
Vânzări. Procesul de vânzări standardizat va aduce mai multe oportunități și clienți pentru firma de instalații.
Procese de lucru. Toate procesele pot fi automatizate și optimizate din MiniCRM. Procedura de mentenanță, instalarea, documentația tehnică.
Facturare. Emitere și trimitere automată de facturi. În plus, se pot genera devize, proforme, oferte. Se pot urmări plățile. Totul în același sistem.
Management de proiect. În cazul proiectelor mai complexe, poți utiliza modulul de project management pentru a urmări sarcini, deadline-uri și responsabili.
Marketing. Corelează campaniile de marketing de pe toate canalele și folosește email și SMS în masă. Automatizează primirea de mesaje de către lead-urile și clienții firmei.
Helpdesk. Unii clienți au probleme cu produsul livrat sau cu serviciile de instalare? Pot face o notificare și este creat automat un tichet cu datele problemei. Vei putea să te ocupi rapid de aceasta.
HR. Poți folosi MiniCRM pentru recrutare și pentru administrarea personalului.
Business Intelligence. Ai rapoarte avansate ca să vezi unde pierzi timp și bani și unde se blochează procese.