Utilizarea sistemelor CRM în managementul muncii în echipă
Publicat: 2022. 10. 17.
/
Imaginea omului de vânzări carismatic, competitiv, care lucrează singur, este un clișeu perpetuat de filmele de la Hollywood. Dar realitatea este că managementul echipei de vânzări depinde de munca în echipă. Iar munca echipei de vânzări nu poate fi eficientă fără un sistem CRM.
Relația echipei de vânzări cu restul companiei
- relația cu marketingul – rolul colegilor de la marketing este să genereze lead-uri cât mai multe și cât mai de calitate. Este important ca eforturile celor două departamente să se coreleze. Marketing-ul trebuie să afle de la vânzări când o campanie sau o reclamă anume a generat mai apoi rezultate slabe și de ce.
- relația cu sales support / presales – rolul acestor colegi este să califice lead-urile. Ei determină dacă lead-ul este cineva căruia i se poate vinde sau nu. Nevoile sale pot fi rezolvate de produsul nostru? Au capacitatea financiară de a achiziționa produsul nostru? Când ar fi disponibili pentru o întâlnire cu un reprezentant vânzări? E important ca vânzările să afle de la sales support cât mai multe lucruri despre nevoile lead-ului.
- relația cu account management-ul / suportul tehnic – după o vânzare câștigată, clientul este de cele mai multe ori preluat de la vânzări la account management. Tot ce s-a discutat în vânzări trebuie să fie corelat cu ce se discută mai departe. Promisiunile trebuie onorate și colegii trebuie să se asigure că toate funcționalitățile produsului/serviciului sunt furnizate așa cum a fost stabilit.
În acest context, pentru ca tot acest du-te-vino de informații să funcționeze normal, este nevoie de un sistem de lucru care să aibă în centru un CRM. CRM-ul este nu doar baza de date cu informația centralizată despre clienți, ci și totalitatea regulilor de acțiune și proceselor legate de aceștia.
Managementul echipei de vânzări într-un CRM
Partajare de agendă, alocare şi preluare de responsabilităţi. CRM-ul oferă transparenţă asupra agendei şi permite responsabililor să delege sarcini către membrii echipei şi să aibă o imagine reală asupra gradului de încărcare al fiecăruia. La intrarea unui angajat în concediu, de odihnă sau medical, clienţii acestuia nu trebuie ignoraţi şi nici acţiunile de follow-up nu trebuie întrerupte. MiniCRM, spre exemplu, permite stabilirea de drepturi asupra vizualizării înregistrărilor din agendă, în funcţie de specificul şi cerinţele fiecărei companii. Aceste funcţionalităţi sunt disponibile atât în varianta web desktop, cât şi prin aplicaţia mobilă. Prin urmare, cu MiniCRM, mobilitatea nu afectează colaborarea. Aceasta este una dintre metodele de lucru în echipă în CRM, care aduc eficiență și elimină erorile.
Acces la o bază de date unică şi o perspectivă unitară asupra clienților. Cu MiniCRM nu veţi avea două versiuni alte aceluiași adevăr. Fiecare livrată şi susţinută cu ajutorul unei copii locale a unui fişier Excel, denumit pretenţios “Baza generală de date clienţi 2018 AD”. Multe neînţelegeri se vor risipi în cadrul echipei de vânzări.
Eliminarea fricţiunilor. CRM-ul te ajută să ai vizibilitate şi să nu uiţi. MiniCRM face aceasta prin accesul comun la date şi prin remindere, notificări automate, follow-up automat etc. Prin urmare întrebări de genul „Cine l-a sunat pe domnul X, pentru că este clientul meu?” sau „De ce nu l-a sunat nimeni pe Domnul X?” nu vor mai fi puse, pentru că portofoliile de clienţi vor fi transparente, iar interacţiunile cu aceştia programabile.
Schimb de informaţii şi partajare de documente. Transformarea CRM-ului într-o librărie de documente şi bune practici este utilă întregii echipe. Toţi angajaţii vor utiliza ultimele versiuni de contracte, oferte, liste de preţuri, specificaţii tehnice etc. Interacţiunile cu clienţii vor avea un plus de coerență. Situaţiile în care clienţii primesc documente vechi şi oferte neactualizate vor deveni istorie.
CRM-ul ajută la crearea unui culturi a colaborării. O companie în care întreaga echipă colaborează şi comunică, vorbește şi ascultă deopotrivă, îşi coordonează acţiunile şi îşi sincronizează capabilitățile individuale nu poate fi decât o companie de succes. Dacă vrei să mergi pe acest drum, cere o consultanță gratuită cu echipa MiniCRM şi află cum poţi face ca managementul echipei de vânzări să devină o sarcină ușoară.