Antreprenorul se definește prin impactul pe care îl generează în jurul său
Publicat: 2021. 09. 29.
/
Felix Tătaru este acum mai degrabă un post-antreprenor. A trecut de etapa în care dezvoltă afaceri și a intrat în etapa în care vrea să dezvolte mentalități și comunități.
A fondat și a crescut agenția GMP dar și alte business-uri. Însă acum a lăsat în urmă ideea de a mai conduce firme și a încredințat managementul acestora partenerilor săi.
Acum este interesat de a avea un impact în societate la un alt nivel: prin educație și prin formarea și dezvoltarea de comunități cu viziune. Proiectele sale cheie sunt acum SuperTeach și Institutul pentru Orașe Vizionare.
Urmărește aici interviul cu Felix Tătaru:
Prima afacere a lui Felix Tătaru a fost o librărie
După o experiență la seminarul teologic din Buzău, unde felul său autonom de a fi s-a ciocnit de rigorile existente, Felix Tătaru s-a mutat la București în 1993. Aici a descoperit o lume nouă, plină de cărți, iar primul său business a fost o librărie. Cumpăra cărți din București, pe care le ducea la Buzău.
A reușit să facă o înțelegere cu o galerie de artă care era mai mult închisă, obținând acordul de a-și expune cărțile la un stand în fața acesteia, în schimbul asigurării accesului permanent al clienților în galerie. Din acel moment, a fost independent financiar.
Nu poți să îți planifici complet viitorul
Felix Tătaru crede că, până la un moment dat, ai nevoie să crezi în ceva, dar de la un moment dat trebuie să fii pregătit să îți modifici planul. E bine să nu fi blocat într-un singur plan și, dacă mergi înainte cu ochelari de cal, s-ar putea să ratezi un alt plan, mai important, care vine el către tine.
Trebuie să fii pregătit să profiți de acest viitor care vine spre tine, cu toate lucrurile neașteptate pe care ți le aduce, și să renunți la a-ți planifica și urmări exclusiv și cu încăpățânare propriul plan, care nu poate fi decât limitat.
Este o linie foarte subțire între perseverență și încăpățânare și ego exagerat.
România duce lipsă de viziune
Din acest motiv s-a hotărât să își pună experiența acumulată în publicitate, marketing și comunicare, în slujba comunităților locale. De multe ori, liderii acestor comunități sunt prea aproape de activitate și își pierd perspectiva. Călăresc fără să se ridice în șa și să vadă în ce direcție merg.
Felix Tătaru își vede rolul ca fiind acela de a vedea oportunități, de a îndrăzni, de a mentora.
Despre parteneri
Este recunoscător că are parteneri care sunt mai buni decât el, în care are încredere. Nu toate inițiativele sale au avut succes, iar atunci când nu au avut, a fost din cauză că nu și-a dat seama la timp că la mijloc se strecurase neîncrederea.